Distanse: 27 km

Oppoverbakker i fleng. I dag begynte vi stigningen opp mot høyfjellene. Naturen rundt meg har gått fra tørr sand, buskas og kaktus til skog med gigantiske trær. Det er vann over alt, og det er deilig å bare bære én liter av gangen. Men denne seksjonen er ikke uten utfordringer; jeg merker at vi er høyt oppe og lufta er tynnere. Myggen har ankommet, og jeg hater mygg. Her er det også bjørn, men de er stort sett ikke en fare for mennesker.

Noen andre i gruppa traff på en bjørn i dag, noen minutter etter jeg gikk videre fra der vi spiste lunsj. Bjørnen virket visst mest nysgjerrig på maten, så de pakket sammen og gikk rolig vekk fra bjørnen uten dramatikk.

Vi avsluttet kvelden med middag sammen, og resten av gruppa lurte meg. De fikk meg til å tro at jeg må legge sokkene mine i den bjørnesikre matoppbevaringen. Heldigvis dro de ikke spøken så langt at jeg faktisk gjorde det. Etter å ha sett på solnedgangen, tok vi kvelden.



